dimecres, 12 de març del 2014

Melmelada de kiwi


 Ahir vaig descobrir 6 kiwis a la nevera que s'estaven a punt de fer malbé. Així que vaig decidir provar de fer melmelada.






 Vaig seguir un parell de receptes que hi havia per internet, però no vaig fer-ho ben bé com ho deien.

 Ingredients: kiwis, sucre i suc de llimona.

 Els kiwis, un cop pesats, feien 500 grams. Els vaig tallar a daus petitons i els vaig posar a la cassola. Un cop posats a la cassola, hi vaig tirar el suc de mitja llimona de mida mitjana/petita. El que sempre porta controvèrsia és la quantitat de sucre. Havia vist que havia de posar-hi 3/4 parts del pes de la fruita en sucre. Això serien 375 grams, però n'hi vaig posar 300 (3/5 parts).

 Vaig deixar-ho 3 hores que s'anés barrejant.

 Un cop passades les 3 hores, ho vaig posar a coure, a foc molt lent. Per internet havia vist que trigaria uns 40-45 minuts, però a mi em va trigar gairebé 2 hores! Durant aquestes dues hores, anava mirant que tot anés bé, barrejant i, cap al final, xafant els trossos de kiwi que encara quedaven amb una forquilla.

 Al cap de les dues hores (o el temps que sigui) ja es veu que va canviant de color i de textura (i fa bona olor!). Llavors ja només falta posar-ho en pots i deixar-ho refredar.

 Per tant, resumint:

 - kiwis
 - sucre
 - suc de llimona

 - temps: deixar-lo reposar un parell o tres hores, i després dues hores de cocció. No porta feina.

 Opinions crítiques constructives:

 - Jo l'he trobat una mica massa dolça. El proper cop, hauré de provar de fer-la amb una mica menys de proporció de sucre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.